Săptămâna 1 – recomandarea nutriţionistului (I)

Cu mari emoţii şi încrezătoare în reuşita sa, Corina Cernea (28 de ani), mezina din competiţia Jurnalul unei siluete perfecte, s-a prezentat în prima săptămână de concurs la cabinetul doamnei doctor Luminiţa Florea. După mici tatonări şi politeţuri, s-a ajuns şi la partea sensibilă: urcatul pe cântar. Din păcate pentru Corina, acest aparat s-a încăpăţânat să arate cifra de 86 de kilograme, cu 7 kilograme mai mult decât avea la înscrierea în concurs (79 kilograme). Aceasta a motivat că “s-a răsfăţat puţin” înainte de marea provocare.

După proba cântarului, doamna doctor i-a explicat Corinei cum stă treaba cu procentul de grăsime din corp, care în cazul ei era peste 37%, în condiţiile în care indicele de grăsime corporală nu ar trebui să fie mai mare de 20%. De asemenea, fişa eliberată de cântarul GAIA, cel mai performant cântar din România, arată că vârsta reală a Corinei nu corespunde cu vârsta biologică. Mai exact, kilogramele în plus o îmbătrânesc cu aproape 3 ani.

Discuţiile care au urmat după aflarea acestor veşti proaste au vizat stilul de viaţă al Corinei, cu tot ceea ce înseamnă alimentaţie, mişcare şi ore petrecute la birou. Astfel, doamna doctor a aflat de la Corina că lucrează 8 ore pe zi, îi plac foarte mult sucurile neacidulate dar aproape că ignoră apa, serveşte ronţăieli dulci ori sărate atunci când e la birou, iar la finalul unei zile de muncă ia cina, de regulă până în ora 19:00, care constă în mâncăruri tradiţionale făcute în casă, pizza şi la desert nelipsita îngheţată.

Miza doamnei doctor Florea este să o înveţe pe Corina să mănânce mai sănătos şi să o ajute să slăbească cel puţin 1 kilogram pe săptămână, timp de 3 luni, după care să continue cu un regim de viaţă activ şi sănătos, astfel încât să ajungă la silueta mult visată.

Prima etapă pe care va trebui să o parcurgă Corina constă într-o alimentaţie exclusiv bazată pe proteine animale (carne de pui, curcan, vită, porc, peşte slab, lactate/brânzeturi degresate, ouă) şi vegetale (cu aport mic de glucide şi ridicat în proteine şi fibre). Printre legumele permise se numără varza, broccoli, spanac, salata, frunzele de ţelină, varza de Bruxelles, fasolea verde etc. De asemenea, Corina va lua pe parcursul celor 3 luni suplimente alimentare care să o ajute în lupta cu kilogramele, printre acestea amintind, Cali Vita Figure Shape care stimulează transformarea grăsimilor în energie, crom pentru suprimarea poftei de dulce, magneziu pentru prevenirea crampelor musculare, calciu pentru a creşte rezistenţa oaselor la efort şi Omega 3 pentru reglarea nivelului de colesterol din organism.

Un exemplu din regimul zilnic pe care va trebui să-l urmeze Corina în primele 2 săptămâni arată în felul următor:

Mic dejun: 2 ouă (fierte tari, de preferinţă, pentru că oferă energie şi saţietate pentru prima jumătate a zilei), brânză (o porţie) şi legume. Ca aspect, farfuria trebuie să arate în felul următor: proteine 50%-legume 50%.

Prânz: Salată + o porţie de carne
Gustare (la cel puţin o oră după prânz): o porţie de brânză+legume (opţional)
Cină: o porţie fructe de mare + legume (păstrând proporţia 50-50%)

Mult succes, Corina!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>