Săptămâna 1 – recomandarea nutriţionistului (II)

Mihaela Ardelean (34 de ani) este cea de-a doua concurentă care aspiră la titlul de “Silueta Perfectă. Pentru ea, vizita la cabinetul nutriţionistului este o noutate pentru că nu a ţinut niciodată dietă. Ne mărturiseşte că cea mai longevivă dietă pe care a urmat-o a ţinut nici mai mult nici mai puţin de…jumătate de zi.

De asemenea, în confruntarea cu celebrul cântar GAIA, Mihaela a aflat că are 59,3 kilograme, însă nu neapărat numărul kilogramelor o deranjează, cât mai degrabă distribuirea acestora pe corp. Sedentarismul, dependenţa de băuturi carbogazoase, dulciurile şi orele nepotrivite la care mănâncă au dus la formarea depozitelor de grăsime pe picioare şi abdomen, aspect care o deranjează cel mai mult pe concurentă.

Doamna doctor a avertizat-o pe Mihaela că dacă va continua în acest ritm, nu numai că se va îngrăşa, ci va avea un risc mult mai mare de anemie cronică, demineralizare osoasă şi într-un final osteoporoză, boala care afectează una din două femei cu vârsta de peste 60 de ani.

Datele indicate de cântar mai arată însă o problemă: procentul destul de mare de grăsime din corp, 25%, cel optimal fiind de maximum 20%.

Acestea fiind datele problemei, nutriţionistul Luminiţa Florea i-a recomandat Mihaelei o dietă flexibilă, în care: micul dejun să fie tot timpul prezent, pentru a oferi energie pe parcursul zilei, ronţăielile, de tipul ciocolatei, covrigeilor, chips-urilor, să dispară din peisaj, la fel ca şi băuturile acidulate, care trebuie neapărat înlocuite cu minimum 2 litri de apă pe zi, gustările să fie formate în mare parte din fructe iar cina să nu fie luată mai târziu de ora 20:00.

Un exemplu din regimul zilnic pe care va trebui să-l urmeze Mihaela în primele 2 săptămâni arată în felul următor:

Micul dejun – o felie de pâine integrală cu şuncă presată sau piept afumat şi legume proaspete (roşii, castraveţi, ardei gras) sau lapte/iaurt (1,5-2% grăsime) cu cereale (de preferat, fulgi de porumb)
Gustări – oleaginoase, fructe proaspete, iaurt simplu de băut, fructe uscate
Cină – excluse alimentele bogate în carbohidraţi (cartof, mazăre, orez, paste etc.) şi date drept exemplu carnea de orice fel, peştele, ouăle + neapărat legume.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>